niedziela, 6 marca 2011

Zalety budowy domu z deweloperem.

  Budując dom trzeba dysponować czasem, cierpliwością i przede wszystkim dużą wiedzą na ten temat.
Najważniejszym etapem budowy jest wybór wykonawcy, który nie może być pochopny. Obecnie na naszym rynku jest duży wybór budów oferowanych przez deweloperów. Ja skorzystałem z takiej właśnie możliwości budowy mojego domu, wiedząc,że niesie to za sobą większe koszty. Osobiście dzisiaj podjąłbym inną decyzję ale wtedy myślałem, że jest to dla mnie korzystne rozwiązanie.
Budowanie z deweloperem jest wygodne dla osób, które nie mają doświadczenia ani czasu na organizowanie całej inwestycji. Nie muszą zajmować się poszukiwaniem ekipy budowlanej, kierownika budowy czy organizowaniem materiałów budowlanych i ich składowaniem.
Budowanie z deweloperem kosztuje więcej niż samodzielne prowadzenie budowy. trudno jednak określić różnicę. Każdy kto chciałby skorzystać z takiej usługi powinien  obliczyć to indywidualnie, uwzględniając darmowy projekt czy ceny materiałów kupowanych hurtowo przez dewelopera. Cena takiej usługi ustalona przy podpisaniu umowy jest niezmienna a deweloper bierze na siebie całe ryzyko związane ze wzrostem cen materiałów ich dowozem na miejsce, składowaniem na budowie oraz ewentualnym wzrostem wynagrodzeń ekip budowlanych.
Następnym nie łatwym i nie przyjemnym krokiem jest przebrnięcie przez formalności urzędowe.
Pozwolenie na budowę wiąże się ze zgromadzeniem dużej ilości dokumentów i odwiedzeniu wielu urzędów i instytucji. wymaga to od inwestora dużej ilości czasu i niezbędnej wiedzy na ten temat. Dlatego wygodnie jest podpisując umowę z deweloperem liczyć na załatwienie tych wszystkich formalności przez specjalistów.
 Mimo, iż umowa z deweloperem wydaje się dobrym rozwiązaniem to jak wspomniałem na początku artykułu, ja osobiście dzisiaj podjąłbym inną decyzję. W czasie trwania budowy należy regularnie monitorować budowę, kontrolować poszczególne etapy, być obecnym przy odbiorach i większych instalacjach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz